In januari 2021 publiceren Inge van Belle en Klaus Lommatzsch het boek “Employee Engagement. What else? Marketinginzichten voor een sterker hr beleid”. In dit gratis Webinar delen zij hun inzichten over Employee Engagement in tijden van Corona.

Dit is een in-company sessie voorbehouden voor onze BDO Interim Managers en alle andere professionele relaties met interesse in het thema Employee Engagement. Indien u een gelijkaardige training wilt volgen (open sessie of in-company) kan u ons steeds contacteren.

Employee Engagement in tijden van Corona. Beproefde marketinginzichten voor een sterker people beleid.

“Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken” – Johan Cruyff

Employee engagement is meer dan een slogan. Het is een stiel. Een staaltje puur vakmanschap. Het is een fundamenteel basisprincipe van goede bedrijfsvoering. Werkgevers overal ter wereld zijn op zoek naar manieren om het engagement van hun medewerkers te verhogen.

Uit de praktijk blijkt telkens weer dat bedrijven met een hogere medewerkersbetrokkenheid succesvoller zijn. Maar jammer genoeg blijkt minder dan een vijfde van de medewerkers zich echt betrokken te voelen, in die zin dat ze gemotiveerd zijn en emotioneel gehecht zijn aan de organisatie. Erger nog: zo’n 17% van de medewerkers blijkt zelfs actief gede-engageerd, met onverschilligheid en zelfs sabotage op de werkvloer tot gevolg. Volgens Gallup kost employee disengagement bedrijven wereldwijd miljarden euro’s elk jaar.

In januari 2021 publiceren Inge van Belle en Klaus Lommatzsch het boek “Employee Engagement. What else? Marketinginzichten voor een sterker hr beleid”. De geheime toverformule voor meer engagement komt u in dit webinar niet te weten. U krijgt om te beginnen wel inzichten over hoe employee engagement wordt beïnvloed door meer factoren dan u oorspronkelijk zou vermoeden.

Breng uw engagement game naar het volgende level a.d.h.v. best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterk merk én opgetogen klanten. De twee auteurs, de ene marketeer en de andere hr, nemen de verschillende drivers van medewerkersbetrokkenheid onder de loep. Ze gebruiken daarbij talloze inspirerende voorbeelden uit het Belgische bedrijfsleven.

 Klaus Lommatzsch - Inge van Belle

Klaus Lommatzsch – Inge van Belle

Klaus Lommatzsch ademt marketing en communicatie. Hij was één van de managing partners van Duval Guillaume, het gerenommeerde Belgisch communicatiebureau van André Duval en Guillaume Van der Stighelen. Sedert 2014 is hij founding partner van Duval Union, een ecosysteem van bedrijven dat erop gericht is bedrijven te helpen in elk domein van marketing. Duval Union combineert de knowhow van ervaren marketing agencies met die van marketing technology start-ups.

Inge Van Belle ademt HR en employee engagement. Ze is oprichter van de Pink Ladies Games, het internationale CSR-concept for active women who care, en maakt daarmee haar missie waar om bij te dragen tot één van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen of Sustainable Development Goals, de 17 SDG’s van de Verenigde Naties. Inge is eveneens co-founder van Herculean Alliance, dat al in tien landen engagement projecten op touw zette, en de initiatiefnemer van de Employee Engagement Awards.