Actee Change

Wilt u leren leiding te geven aan verandering en succes te verzekeren? Ben jij een verandermanager die klaar is om ‘het verkoopbedrijf’ door de implementatie van een CRM-systeem te loodsen? Kun jij reacties beheren, teams op één lijn brengen en effectief communiceren om acceptatie te krijgen en bezuinigingen te voorkomen? Uw beslissingen bepalen de toekomst in een sterk concurrerende branche. Ga de uitdaging van de CRM-implementatie aan om te sturen in de richting van groei en de veerkracht van het bedrijf te waarborgen!

Soort cursus: InCompany
Duurtijd : Aanpasbaar van een 1/2 dag tot een hele dag

Het spel

In deze bedrijfssimulatie ervaar je het beheer van veranderingen die gepaard gaan met de implementatie van een nieuw klantrelatiebeheersysteem in een verkoopbedrijf.
Je bent de nieuwe operations manager van “het verkoopbedrijf” en verantwoordelijk voor de implementatie van het CRM-systeem binnen je commerciële team.

Het verkoopbedrijf is een internationale speler en toonaangevend in zijn branche, maar door de vele veranderingen in de markt, waar de concurrentie genadeloos is, dreigt uw positie in gevaar te komen.
Om bezuinigingen en inkrimping van het personeelsbestand te voorkomen, is drastisch ingrijpen nodig en CRM maakt daar deel van uit.
Dit nieuwe systeem zal de dagelijkse activiteiten van veel actoren in de organisatie op tal van manieren veranderen.

Als verantwoordelijke voor de implementatie krijg je te maken met de reacties van verschillende medewerkers. Het is aan u om de juiste beslissingen te nemen, de impact van uw beslissingen te begrijpen en veranderingen te leiden zodat ze worden geaccepteerd. Communicatie is essentieel. Je werkt zowel online als op locatie met een interactief scorebord.

Waarom een business game ?

  • Praktijkervaring: Business games simuleren scenario’s uit de echte wereld, waardoor deelnemers praktische ervaring opdoen. Ze worden betrokken bij het onderwerp door middel van processen, rollen, verantwoordelijkheden, taken en, nog belangrijker, menselijke interacties.

  • Verbeterde ontwikkeling van vaardigheden: De uitdagende spelomgeving stimuleert strategisch denken en samenwerking, maar ook leiderschap en aanpassingsvermogen. Deze vaardigheden worden aangesproken en ontwikkeld door gedrag tijdens het spel. Deze gedragingen zijn daarna direct overdraagbaar naar de werkplek.

  • Directe feedback en beter leren: De dynamische aard van het spel zorgt voor onmiddellijke feedback, waardoor deelnemers snel fouten kunnen identificeren en hun strategieën kunnen verfijnen, wat leidt tot een beter begrip en behoud van complexe concepten.

  • Leren door te doen: Door deel te nemen aan het spel leren deelnemers effectiever door actieve deelname en experimenteren.

  • Veilige omgeving: Door de game-setting kunnen deelnemers verschillende benaderingen en oplossingen verkennen in een risicovrije omgeving, zonder impact op hun dagelijkse werk. Dit bevordert creativiteit, innovatie en communicatie.

  • Teamrelaties opbouwen: Zakelijke games verbeteren de samenwerking, helpen teamleden elkaar beter te leren kennen en versterken de teamdynamiek door gezamenlijke doelen en het gezamenlijk oplossen van problemen.

Na deze cursus ben je in staat om :

  • De concepten en theorieën van individueel en organisatorisch verandermanagement te begrijpen
  • De individuele en groepsweerstanden tegen verandering te herkennen en te begrijpen
  • Methoden en technieken toe te passen om teamleden te ondersteunen bij het deelnemen aan het veranderingstraject en het overnemen ervan
  • Projecten voor veranderingsmanagement te analyseren, te monitoren en te plannen
  • De rol en verantwoordelijkheden van een verandermanager in een veranderingstraject te ervaren
  • uccesfactoren, valkuilen en mogelijke hefbomen in veranderingsprocessen te identificeren

Een multifunctionele pedagogische activiteit

  • Een teambuildingactiviteit om de teamgeest en samenwerking te versterken, of gewoon om samen plezier te maken.

  • Een teaser voor een trainingstraject, om een idee te geven van wat er in de training aan bod zal komen en het verlangen aan te wakkeren om iemands competenties te verbeteren.

  • Een bewustmakingssessie over een specifieke methode of thema, zodat deelnemers beter begrijpen waar het om gaat.

  • Een leermiddel om de competenties van professionals te verbeteren.

  • Een oriëntatie-instrument om teamleden hun toekomstige of gewenste rollen te laten ervaren.

  • Een assessmenttool in een trainingstraject.

Typische programma