Actee Change
Wilt u leren leiding te geven aan verandering en succes te verzekeren? Ben jij een verandermanager die klaar is om ‘het verkoopbedrijf’ door de implementatie van een CRM-systeem te loodsen? Kun jij reacties beheren, teams op één lijn brengen en effectief communiceren om acceptatie te krijgen en bezuinigingen te voorkomen? Uw beslissingen bepalen de toekomst in een sterk concurrerende branche. Ga de uitdaging van de CRM-implementatie aan om te sturen in de richting van groei en de veerkracht van het bedrijf te waarborgen!
Soort cursus: InCompany
Duurtijd : Aanpasbaar van een 1/2 dag tot een hele dag
Het spel
In deze bedrijfssimulatie ervaar je het beheer van veranderingen die gepaard gaan met de implementatie van een nieuw klantrelatiebeheersysteem in een verkoopbedrijf.
Je bent de nieuwe operations manager van “het verkoopbedrijf” en verantwoordelijk voor de implementatie van het CRM-systeem binnen je commerciële team.
Het verkoopbedrijf is een internationale speler en toonaangevend in zijn branche, maar door de vele veranderingen in de markt, waar de concurrentie genadeloos is, dreigt uw positie in gevaar te komen.
Om bezuinigingen en inkrimping van het personeelsbestand te voorkomen, is drastisch ingrijpen nodig en CRM maakt daar deel van uit.
Dit nieuwe systeem zal de dagelijkse activiteiten van veel actoren in de organisatie op tal van manieren veranderen.
Als verantwoordelijke voor de implementatie krijg je te maken met de reacties van verschillende medewerkers. Het is aan u om de juiste beslissingen te nemen, de impact van uw beslissingen te begrijpen en veranderingen te leiden zodat ze worden geaccepteerd. Communicatie is essentieel. Je werkt zowel online als op locatie met een interactief scorebord.