Een sterk lokaal bestuur start met een doordachte digitale dienstverleningsstrategie.  Dit jaar worden langetermijnstrategieën gesmeed via het meerjarenplan 2026-2031. De weg ligt dus open om de digitale kennis en maturiteit in het bestuur en bij burgers te vergroten.

Maximale focus op digitale maturiteit

Een goed doordachte digitale dienstverleningsstrategie maakt de diensten van je lokale bestuur toegankelijker en verhoogt de betrokkenheid van bestuur en burgers. Wanneer de strategie vertaald wordt naar concrete acties en deze projectmatig worden opgevolgd, zal de kans op een succesvolle afronding worden vergroot.

  • Hoe maak je digitale diensten van je lokale bestuur voor iedereen toegankelijk?

  • Hoe bepaal je als lokaal bestuur prioriteiten bij projecten, en hoe volg je deze op?

  • Wat levert een projectmanagementtool je op bij het opstellen en uitvoeren van een digitale dienstverleningsstrategie?

  • Hoe introduceer je nieuwe technologie om de dienstverlening persoonlijker te maken?

Heldere antwoorden tijdens interactieve inspiratiesessie

Via 10 stappen hebben we een aanpak ontwikkeld voor het opstellen van een digitale dienstverleningsstrategie die daadwerkelijk impact zal hebben op jouw lokale gemeenschap. En deze stellen we graag voor aan jou en je collega’s.

Tijdens de interactieve inspiratiesessie die BDO samen met DXC en Pepperflow organiseert

  • krijg je een helder zicht op de kernprincipes, scenario’s en potentiële valkuilen van een digitale dienstverleningsstrategie

  • krijg je concrete handvaten

  • krijg je per stap een praktijkvoorbeeld van een inrichting in een projectmanagementtool

  • maken we samen de denkoefening om de strategie succesvol uit te stippelen en het overzicht te houden gedurende de uitvoering

In 10 stappen naar een digitale dienstverleningsstrategie

Ben je benieuwd naar een aanpak voor het opstellen van een digitale dienstverleningsstrategie? We stellen deze graag voor aan jou en je collega’s.

Hoe ziet deze inspiratiesessie eruit?

Het programma van deze sessie ziet er als volgt uit:

  • 09:00 – Ontvangst

  • 09:30 – Digitale dienstverlening: hoe begin ik eraan?

  • 10:30 – Pauze

  • 10:45 – Het managen van (digitale) projecten: praktijkervaringen

  • 11:45 – Nawoord en wrap-up

  • 12:00 – Networking bij een broodjeslunch

Waar en wanneer?

  • Dinsdag 4 juni 2024: BDO Antwerpen (Uitbreidingstraat 72-1, 2600 Antwerpen)

  • Vrijdag 7 juni 2024: BDO Hasselt (Prins Bisschopssingel 36-3, 3500 Hasselt)

  • Dinsdag 11 juni 2024: BDO Gent (Brusselsesteenweg 92, 9090 Melle)

Wat kost je deelname?

Deelname kost slechts 75 EUR excl. btw per persoon. Na verwerking van je inschrijving ontvang je een factuur.